Náš výlet do New Yorku a Washingtonu 2018 – část III. New York

Z Washingtonu jsme se vydali zpět zase do New Yorku, kde jsme pokračovali v dobrodružství. Přijeli jsme až večer, takže jsem se ubytovali v hotelu v China Town, prošli si okolí hotelu a dali si véču.

Druhý den ráno jsme vyrazili na nedaleký Brooklyn Bridge. Není možné, aby ho snad někdo neznal z filmů.

Přešli jsme až na druhou stranu mostu do Brooklynu a dali si snídani ve Starbucks. Poté jsme sedli na Dumbo loď a nechali se převézt zpět na Manhattan nedaleko Wall street.

Odtud jsme se poté vydali směrem na jih Manhattonu – k slavnému býkovi ,,Charging Bull“ a jako ostatní turisté jsme se s ním museli vyfotit 🙂

Pokračovali jsme dál na jih Manhattonu, kde se nachází tzn. Battery park – odtud vyjíždí lodě k Soše Svobody. My jsme se nechtěli mačkat s dalšími lidmi na palubě, tak jsme se vydali k budově Staten Island Ferry. Jak už název vypovídá, odtut jedou trajekty na Staten Island a projíždí právě okolo Sochy Svobody. Trajekty jsou součástí městské hromadné dopravy, takže jízdenka je skoro zadarmo 🙂 Z trajektu je krásně vydět jak Socha Svobody, také jižní Manhattan.

Na Staten Islandu se můžete nějakou dobu porozhlédnout než vyrazíte zpět.

Po příjezdu zpět na Manhattan jsme si dali oběd a vyrazili jsme nedaleko k památnímu místu po teroristickém úteku na Světové obchodní centrum (World trade center) – 9/11 Memorial.

Odtud jsme vyrazili zase ,,uptown“ na sever Manhattonu, kde jsme si dali véču (naber si co chceš a zaplať podle váhy jídla) a pomalu se vraceli zpět na hotel znavení celodenním chozením.

Další den ráno jsme vyrazili z hotelu směrem na sever přes Washington Square Park, Madison Square Park, okolo Flatiron House k Empire state building.

Odtud jsme pokračovali okolo Veřejné knihovny (New york public Library) se zastávkou v Bryant Parku směrem Nádraží Grand Central Terminal. Dále k Cetral Parku a hotelu Plaza (nemohli jsme vynechat, jelikož zde pobýval Kevin ze Sám Doma – ztracen v New Yorku.

Odtud jsme se vydali směrem na východ k Roosvelt Island, na který jsme se přepravili lanovkou Roosvelt tram. Lanovka je zahrnuta do městské hromadné dopravy, takže jízdenka vás stojí jako například jedna cesta metrem 🙂

Z Roosveltova ostrova už jsme se vydali do hotelu.

Jelikož další den pršelo, ráno jsme si koupili autobus do Outletového centra Woodbury Center, které se nachází cca 85 km od New Yorku. Lístek na autobus jsme si koupili na webových stránách Grouponu, kde můžete najít zvýhodněné ceny různých aktivit. Zvýhodněná zpáteční jízdenka zde stojí 27 USD. V ceně této jízdenky jsou i slevové kupony do obchody, které se v oultetovém centrum nacházejí. Díky tomu můžete na nákupech ušetřit více než cenu jízdenky.

Další den jsme se ráno vydali do Central Parku, kde jsme si půjčili kola od Citybike a projeli jsme si celý central park na kolech. O půjčení kol v New Yorku čtete více zde.

Samozřejmě jsme si ho prošli i pěšky, protože kolem všude nemůžete 🙂 V central parku můžete klidně strávit celý den (tak jako my), protože je opravdu velký a nechází se tu několik známých budov, mostů a fontán, které znáte z filmů. Jedná se například o Bethesda Fountain + Bethesda Terrace, Gapstow Bridge, Central park Carousel, Bow Bridge a třeba Zoo. K svačině jsme si dali Hot dog od místního stánkaře…

Pozdní oběd jsme si dali v Applebees. Já (Týna) jako milovník masa jsem si dala žebírka, Áďa si dal těstoviny….

Po tomto jídle jsme se k večeru vydali na slavné Times Square, které nás trošku zklamalo…Abych řekla pravdu, představovala jsem si ho trochu větší a nějak více živější. Nenechte se mýlit, přelidněné bylo dost, ale to bylo asi tak všechno 🙂

Když už jsme byli nedaleko, šli jsme se podívat i na stromeček k Rockefellerovu centru (místo, kde Kevina ze Sám doma našla mamina na Štědrý den) a dál k 6th Avenue.

Další den jsme se vydali na vydlídku do Rockefellerova centra (Top of the Rock). Tuhle vyhlídku jsme si z mnoha vyprali právě proto, že je z ní krásně vidět jak na central park a sever Manhattonu, tak i na jižní Manhatton a například i Sochu Svobody. Nacházejí se zde tři vyhlídky – každá v jiné výšce. My doporučuje vyjít až tu tu nejvýše položenou, protože Vám žádné ochranné sklo nebrání ve výhledu 🙂

Od Rockefellerova centra jsme se vydali směrem ke staré nadzemní lince metra, která je nyní předělaná na procházkovou trasu – tzn. The High Line.

Tato trasa byla otevřena roku 2009 a vede na západní straně Manhattonu. Vstoupit na ní můžete na několika místech:

• Roh Gansevoorth Street a Washington Street
  • 10 Avenue
  • Roh 30th street a 11th Avenue
  • Roh 34th street a 12th Avenue

Odtud už je to kousíček k domu Carrie Bradshaw (seriál sex ve městě) a Friend house (seriál Přátelé).

K vidění je toho v New Yorku opravdu hodně – záleží na tom, co Vás zajímá a co chcete vidět.

My můžeme říct, že za 6 dní, co jsme v New Yorku byli, jsme stihli všechno, co jsme vidět chtěli….

Teď už se loučíme fotkami z JFK.